آمار سایت

Select Language

نمایشگاه کامکس 2011 مشهد PDF چاپ
نوشته شده توسط shahriary   
جمعه ، ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ ، ۱۹:۵۶
نمایشگاه کامپیوتر مشهد با عنوان Comex 2011 از 18 لغایت 22 بهمن 1389 در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد.
 

 

من 21 بهمن سری به نمایشگاه زدم و بازدیدی از آن داشتم. خوشبختانه استقبال خوبی از نمایشگاه شده بود و نوجوانان و جوانان بیشترین بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده بودند. همانند سالهای گذشته این بار هم نمایشگاه کامپیوتر مشهد بیشتر شبیه به حراجی ها و فروش های دوره ای و ویژه ی فروشندگان مختلف صنف رایانه (نرم افزار-سخت افزار-شبکه ، IT و لوازم جانبی) بود. در حوزه سخت افزار فروشندگاه قطعات و لوازم جانبی و بازار داغی داشتند با فروش محصولات با نرخ پایین تر از همیشه مشتریان زیادی را به دور خود جمع کرده بودند.
غرفه های نرم افزار اغلب شرکت های ارئه دهنده سیستم های حسابداری و اتوماسیون اداری بودند و چند مورد هم از فرشندگان آنتی ویروس های اورجینال در نمایشگاه حضور داشتند. باقی غرفه ها به جز چند غرفه که نرم افزار های آموزشی و کمک آموزشی ارائه داده بودند به دادن نرم افزار های روز دنیا که به خوبی کرک شده بودند بسنده کرده بودند آن هم چندین DVD که در یک بسته با قیمتی پایین تر از قیمت واقعی آنها فروخته می شدند.
در غرفه های مربوط به شبکه انواع سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده ارئه شده بود که این قسمت به دلیل تخصصی بودن و نداشتن جزابیت ظاهری نسبت به بقیه غرفه ها بازدید کننده ی کمتری داشتند. البته غرفه های فروش اینترنت ADSL در این مورد استثنا هستند و با دادن مزایا و امتیازات بسیار ویژه ای (مثل 3 ماه اینترنت رایگان) بازدید کنندگان را به سمت خود جذب کرده بودند و بازار داغی داشتند.
برخی غرفه ها به ارائه وسایل و ابزار های آموزشی و کمک آموزشی مثل تخته های وایت برد هوشمند و چند کاره پرداخته بودند که اغلب مورد استفاده مکان های آموزشی هستند و عموم بازدیدکنندگان در حد گذر نگاهی به آنها می انداختند. چند غرفه نیز با ارائه مدارکی که اساتید آموزشگاه هایشان دارند و به نمایش گذاشتن تعدادی از این مدارک به جذب بازدید کنندگان جهت گرفتن مدارک بین المللی همچون MCSE یا CCNA می پرداختن و برای دوره های آینده از آنها ثبت نام می نمودند.
در این میان دانشگاه فردوسی مشهد نیز غرفه ای داشت و با ارئه سرویس ها و محصولات تولیدی خود حرفهایی برای زدن داشت. همچنین با برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در روز های مختلف نمایشگاه به بازدید کنندگانی که در این دوره های چند ساعته شرکت کنند گواهی نامه اعتا می کرد.
 
اما نتیجه ای که هنگام خروج از نمایشگاه با خود گرفتم این بود که در مقایسه با نمایشگاه های کامپیوتر و IT در خارج از کشور ما حرف زیادی برای زدن نداریم. مشکل عمده و بزرگ نمایشگاه های ما این است که به جای عرضه محصولات جدید و نوآوری های تازه (یعنی چیزی که بیرون نمایشگاه وجود ندارد و به زودی از طرف شرکت ارائه داده شده وارد بازار خواهد شد) بیشتر به فکر جذب مشتری و کسب درآمد هستیم ، البته شاید بتوان گفت چیز جدیدی نداریم که نمایش بدهیم. نکته و مورد بعدی این است که بیشتر شرکت ها چیزی را به نمایش می گذاردند که خود آن را تولید نکرده اند و فقط به قول خودشان نمایندگی انحصاری آن محصول در ایران یا خراسان هستند. (من آنم که رستم بود پهلوان) البته به جز شرکت هایی که محصولات نرم افزاری تولید می کنند و چند شرکت معدود سخت افزاری که در کار تولید پاور و کیبورد وموس در داخل کشور فعالیت دارند بقیه شرکت ها محصولات خارجی را در حوزه های مختلف ارائه داده بودند. با همه اینها مردم ما و مخصوصا قشر جوان و نوجوان علاقه زیادی به بازدید از این گونه نمایشگاه ها دارند و شده پای پیاده حتما یک بار هم که شده سری به نمایشگاه بین المللی می زنند و اغلب دست خالی بیرون نمیروند.
یا حق
 
بهنگام کردن در چهارشنبه ، ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ، ۱۱:۰۰
 
 

آب و هوای مشهد

مشهد لاگ

جشن روز آزادی نرم‌افزار گروه کاربران لینوکس مشهد